Irnsum wint moeizaam van Woudsend

5e klasse A

2 november 2019 14:30

Onbekend

Na de laatste drie wedstrijden gewonnen te hebben, stond deze zaterdag de thuiswedstrijd tegen Woudsend op het programma. Woudsend wacht nog op zijn eerste punten dit seizoen, terwijl Irnsum de aansluiting met de top probeert te houden.

Irnsum begon goed aan te wedstrijd en kreeg kansen via Julius Huistra en Mark Bloem, echter wist Bloem een rebound niet binnen te schieten en schatte Huistra een voorzet vanaf links niet goed in. Toch ging er een voorsprong komen voor Irnsum. Een voorzet vanaf links kwam via via voor de voeten van Hessel de Ree, waarna De Ree de bal gemakkelijk binnen kon tikken, 1-0.

Hierna verslapte het spel van de thuisploeg en verloor het steeds vaker de duels.  De eerste keer dat Woudsend gevaarlijk werd resulteerde het direct in een doelpunt. Een fout in de opbouw zorgde ervoor dat Woudsend kon counteren, waarna een van richting veranderd schot te machtig was voor doelman Stefan van der Ley, 1-1.

Irnsum pakte geen moment het gewenste niveau en had moeite om het balletje rond te laten gaan. Na rust werd getracht dit te verbeteren, echter kreeg het al snel zelf de deksel op de neus. Wederom was een counter de oorzaak van gevaar. Een diepte bal werd knap aangenomen, waarna een aanvaller van de bezoekers rechtdoor kon op het doel en de doelman kansloos liet met een schot in de verre hoek, 1-2.

Na deze domper toonde Irnsum karakter en begon het eindelijk beter te voetballen. Geheel verdiend volgde de 2-2 al gauw. Een voorzet van Marco van der Ley werd binnen gekopt door Julius Huistra, 2-2. De wedstrijd werd fanatieker en de beslissingen van de scheidsrechter werd steeds vager. Irnsum leek namelijk ook op een 3-2 voorsprong te komen, doordat Woudsend een bal in het eigen doel werkte. Tot ieders verbazing floot de scheidsrechter op eigen initiatief voor buitenspel, terwijl er geen speler van Irnsum in de buurt was.

Gelukkig voor de thuisploeg ging het toch op voorsprong komen. Marco van der Ley won zijn duel vlak voor het doel en kon de bal vervolgens vlak voor de lijn binnen schieten, 3-2.  In de laatste minuten wist Irnsum ook nog op 4-2 te komen. Een fantastisch schot van Jurjen Poort schoot via de onderkant van de lat weer het veld in, waarna Julius Huistra het meest attent was bij de rebound, 4-2.

Domper aan Irnsumse kant was het uitvallen van de sterk ingevallen Sander van der Velde. Vlak voor de 4-2 werd hij de wedstrijd uitgeschopt, waarna de onnavolgbare scheidsrechter slechts een gele kaart tentoonspreidde aan de speler van Woudsend.

Zo speelde Irnsum na twee simpele wedstrijden deze zaterdag weer een mindere pot, al gaf het niet veel kansen weg tegen een effectief Woudsend. Irnsum stijgt door deze overwinning naar de vierde plaats. Volgende week staat de topper tegen UDIROS op het programma.

Foto: Pupillen van de wedstrijd Majd Yaseen ,Friso Niemarkt en Man of the Match Hessel de Ree