Irnsum boekt makkelijke thuisoverwinning

Bakhuizen 1

Julius Huistra (vrije trap)
Julius Huistra (intikker)
Assist: Mark Bloem
Julius Huistra (penalty)

26 oktober 2019 15:00

Onbekend

Na een vrij weekend gehad te hebben stond deze zaterdag de thuiswedstrijd tegen Bakhuizen op het programma. Irnsum heeft de weg omhoog gevonden en ging op een winderig sportpark De Bining op zoek naar de derde overwinning op rij.

Na een wat rommelig begin kwam Irnsum na een kwartier op voorsprong. Julius Huistra zorgde met een harde vrije trap voor het openingsdoelpunt, 1-0. Niet veel later breidde de thuisploeg de score al uit en wederom was het Huistra die scoorde. Een goede voorzet van Hylke Fennema werd door Huistra eerst nog tegen de handen van de doelman gekopt, maar de rebound was voor de spits, 2-0.

Irnsum wist de nodige kansen te creëren maar wist voor rust de score niet meer uit te breiden. Na rust was het al wel vroeg raak. Mark Bloem kwam over de rechterflank door en wist de ingevallen Sander van der Velde goed te bereiken. Van der Velde plaatste de bal vervolgens vakkundig achter de doelman, 3-0.

Irnsum ging in het vervolg rustig door met aanvallen en had van de bezoekers uit Bakhuizen weinig te vrezen. Ook de 4-0 ging er komen. Julius Huistra ging de diepte in na een knappe bal van Frank Vermeulen. Huistra kwam alleen voor de doelman en faalde niet, 4-0. Het laatste Irnsumse doelpunt kwam wederom van de voet van Huistra. De spits mocht voor zijn 4e doelpunt aantekenen vanaf de strafschopstip, 5-0.

Zoals eerder vermeld had Irnsum van Bakhuizen weinig te vrezen, echter liet het toch nog een tegendoelpunt noteren. Een strak voorgegeven corner werd bij de eerste paal binnen gewerkt, 5-1.

Zo creëerde Irnsum de nodige kansen en was het met 5 doelpunten nog mild voor Bakhuizen. Het tegendoelpunt is een kleine smet op een verder zorgeloze middag. Volgende week staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. Dan komt Woudsend op bezoek.

Foto: Pupillen van de wedstrijd Inge Kooistra en Merel Vlug, Man of the match Julius Huistra.

Tot zaterdag!