Irnsum zet Woudsend probleemloos opzij

8551NP
WOUDSEND
tel. 0514-591653

Na vorige week een eenvoudige overwinning geboekt te hebben tegen Hielpen, stond deze zaterdag de uitwedstrijd tegen Woudsend op het programma. Op papier één van de zwakkere broeders van de competitie, echter wil de geschiedenis vertellen dat Irnsum het nog wel eens moeilijk heeft met Woudsend.

Net als vorige week kwam Irnsum ook vandaag weer flitsend uit de kleedkamer. Redmer Veldhuis was het meest attent op de rebound van zijn eigen schot, waarna hij de bal tegen het net aan punterde, 0-1. Slechts een paar minuten later volgde al de 0-2. De doorgebroken Jarno Wijtsma legde de bal breed op Julius Huistra, waarna Huistra de bal alleen nog maar binnen hoefde te schieten, 0-2.

Na een half uur was het de buurt aan Sander van der Velde om de score uit te breidden. Van der Velde rondde een aanval af met een schuiver in de rechterhoek, 0-3. Een paar minuten later volgde al de 0-4. Vanaf links wist Redmer Veldhuis zijn tweede van de middag te maken. Voor rust deed Woudsend nog wat terug. Door miscommunicatie kon een corner er bij de eerste paal in één keer ingaan, 1-4.

In de tweede helft startte Irnsum was minder scherp, maar doelman Stefan van der Ley wist knap de schade te beperken. Kort hierna pikte Irnsum het weer op. Eerst was het Fokke Bergsma die een hoekschop binnen kopte, even later was het Julius Huistra die het eindstation was van een fraaie aanval, 1-6. Het slotakkoord was voor Fokke Bergsma, die een lange bal van achteruit tegen de touwen kopte, 1-7.

Zo beleefde Irnsum een eenvoudige middag, maar liet het ook bij vlagen heel goed voetbal zien. Iets wat veel vertrouwen geeft voor komende dinsdag, waar de inhaalwedstrijd tegen Boornbergum op het programma staat.

Tot dinsdag!