Sterk Irnsum bezorgt IJVC eerste nederlaag

9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na vorig weekend geen wedstrijd gespeeld te hebben, stond deze zondag de thuiswedstrijd tegen koploper IJVC op het programma. IJVC staat fier bovenaan en had al zijn wedstrijden nog gewonnen. In de uitwedstrijd had echter gebleken dat Irnsum niet voor IJVC onder hoefde te doen, dus werd vol voor de drie punten gegaan.

Irnsum begon sterk aan de wedstrijd en liet zich direct gelden met een afstandsschot van Jarno Wijtsma, die de vuisten van de doelman trof. De thuisploeg was de bovenliggende partij, maar tot heel grote kansen leverde dit nog niet. De voortgang qua scoreverloop trof vervolgens opvallende gelijkenissen met de uitwedstrijd, waar IJVC wederom vlak voor rust de score opende. Een lange bal zeilde over de verdediging van Irnsum, waarna een aanvaller van IJVC het meest attent was en de bal langs doelman Stefan van der Ley schoof, 0-1.

In de tweede helft kwam Irnsum als een wervelwind uit de kleedkamer. Binnen een paar minuten boog de thuisploeg de achterstand op in een voorsprong. Eerst was het Marco van der Ley die voor de gelijkmaker zorgde, al had hij hier twee pogingen voor nodig. Zijn eerste poging voor een leeg doel eindigde nog tegen de paal, echter bij de hierop volgende voorzet had Van der Ley zijn vizier beter op scherp en knalde de bal tegen de touwen, 1-1. Een paar minuten later maakte Redmer Veldhuis het tweede doelpunt voor de thuisploeg. Doormiddel van collectief druk zetten werd de bal op het middenveld veroverd, waarna Johannes van der Veen Julius Huistra de diepte in kon sturen. Huistra zag vervolgens Redmer Veldhuis vrij voor het doel komen. Oog-in-oog met de doelman faalde de linksvoor van Irnsum niet, 2-1.

Irnsum kreeg in het vervolg nog een aantal kansen. Sander van der Velde zag zijn schot in de korte hoek goed gekeerd worden door de doelman, hetzelfde gold eerder al voor Johannes van der Veen. De grootste kans op de 3-1 was voor Jitze Miedema in de slotminuten, maar helaas voor Miedema had hij alleen voor de doelman te veel tijd nodig en schoot hij de bal naast.

IJVC stelde er in de tweede helft nog één kans tegenover. Een bal over rechts zorgde voor gevaar, maar gelukkig voor de thuisploeg wist doelman Stefan van der Ley een lage schuiver knap uit zijn doel te houden.

Zo wint Irnsum dik verdiend en bezorgt het IJVC zijn eerste puntverlies. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen UDIROS op het programma.

Tot zaterdag!