Irnsum verliest verhitte wedstrijd tegen UDIROS

Udiros 1

6 november 2021 15:00

P.R. Hannema

Sportpark Nieuwehorne (Udiros)
Master van Dijkpaad 4
8414NB
NIEUWEHORNE
tel. 0513-541730

Na vorige week een onnodig gelijkspel geleden te hebben tegen FVC, stond deze zaterdag de uitwedstrijd tegen UDIROS op het programma. UDIROS was slecht begonnen aan het seizoen, maar pakt de laatste wedstrijden meer de punten.

Irnsum had het lastig in de beginfase en moest meerdere keren rekenen op de keeperskwaliteiten van Stefan van der Ley. Nadat een eerste tien minuten waarin Van der Ley zijn doel schoon wist te houden, kwam Irnsum beter in de wedstrijd. Het kwam dan ook op voorsprong. Sander van der Velde gaf een mooie steekbal op de diepgaande Joshua de Vries. De rechtsback kwam alleen voor de doelman en wist de bal beheerst in de rechterhoek te schuiven, 0-1.

Een paar minuten later was het helaas dezelfde De Vries die bij het wegwerken van de bal ook het standbeen van de tegenstander meenam, penalty. De aanvoerder van de thuisploeg schoot deze hard tegen de touwen, 1-1.

De wedstrijd was vanaf het beginsignaal al niet vriendelijk van beide kanten en een aanvaller van UDIROS onderschreef dit door na te trappen met een rode kaart als gevolg. UDIROS reageerde hier goed op en wist met een man minder zelfs op voorsprong te komen. Aan de rechterzijde van het veld kwam de aanvoerder door, waarna zijn poging nog gekeerd werd door Van der Ley. Ook de rebound vond zijn weg tegen de keeper, echter stuiterde de bal vervolgens over de lijn, 2-1. Grote kans was er voor rust nog voor Fokke Bergsma, die een voorzet vanaf rechts naast schoot.

Na de pauze kwam Irnsum uitstekend uit de startblokken en het werd al gauw beloond. Julius Huistra zette de bal vanaf links voor en Johannes van der Veen stond in het strafschopgebied op de juiste plaats om deze binnen te werken, 2-2. Irnsum zag vervolgens nog een doelpunt afgekeurd worden en Jarno Wijtsma wist een één-tegen-één situatie niet te promoveren tot doelpunt.

Toen brak de 58e minuut aan. Redmer Veldhuis probeerde aan de rechterzijde van het veld een bal binnen te houden, verstapte zich en kermde het vervolgens uit van de pijn. De wedstrijd werd tijdelijk gestaakt en Redmer werd meegenomen in de ambulance. De precieze ernst moet nog duidelijk worden, echter lijken er geen botbreuken geconstateerd te zijn. Beide ploegen besloten om de wedstrijd uit te spelen. Irnsum was de goede vorm van net na rust kwijt en zag de thuisploeg zelfs op voorsprong komen. De Irnsumse defensie vertoonde een gat in het centrum waardoor de spits van Udiros diep gestuurd kon worden. Na een fraaie kapbeweging schoof hij de bal in de korte hoek, 3-2.

Irnsum maakte het zichzelf nog moeilijker door ook een rode kaart te pakken. Jarno Wijtsma werd van het veld gestuurd wegens een slaande beweging naar de tegenstander. Irnsum kon vervolgens moeilijk een echte vuist maken om het UDIROS nog moeilijk te maken.

Zo had er zeker meer in gezeten, maar had Irnsum het vandaag gewoon een heel stuk lastiger dan tegen FVC. Een stevige wedstrijd van beide kanten, met een zware blessure uit een ongelukkig moment. Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma. Op zaterdag 20 november is de uitwedstrijd tegen Mulier.

Tot de 20e!