Ingooien goud waard voor stroef Irnsum

Irnsum 1

Mulier 1

... (e.d.)

5e klasse A

21 mei 2022 14:30

S. Sital

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na vorige week een overwinning behaald te hebben tegen Bakhuizen, ging de jacht op de derde periode vandaag verder met een thuiswedstrijd tegen Mulier. De uitwedstrijd was dan wel een 0-5 winst, maar gemakkelijk ging het destijds niet. Van onderschatting mocht dan ook geen sprake zijn.

Goed uit de startblokken schieten is in de tweede seizoenshelft een wapen van Irnsum en ook vandaag stond al na twee minuten de eerste naam op het score formulier. Een ingooi van Sytse Tiemersma werd doorgekopt door Julius Huistra, waarna de bal voor de voeten kwam van Fokke Bergsma. Bergsma had er twee pogingen voor nodig, maar liet zo al vroeg zijn elfde van het seizoen aantekenen.

Irnsum speelde beter dan vorige week, maar hoogstaand was het nog steeds niet in deze wedstrijd. Mulier begon met de poppetjes te schuiven, waardoor Irnsum het even moeilijk had zonder echt kansen weg te geven. Irnsum creëerde nog wel de nodige mogelijkheden. Marco van der Ley zag zijn doelpunt afgekeurd worden wegens buitenspel, Sander van der Velde zijn kopbal werd knap gepakt door de doelman en Johannes van der Veen schoot een poging voor het doel langs. Toch ging de 2-0 vallen. Wederom was er een verre ingooi van Sytse Tiemersma en het doorkoppen van Julius Huistra. Echter was het deze keer een speler van Mulier die de bal in het eigen doel werkte.

Na rust was het spel wat minder aan Irnsumse zijde, maar werd het alsnog regelmatig gevaarlijk. Ook moest het éénmaal zelf oppassen, waar doelman Stefan van der Ley een hard schot uit de kort hoek tikte. Ook de doelman van de bezoekers wist zich regelmatig te onderscheiden, door vaak in de goede lijn van het schot te liggen en éénmaal een katachtige reactie tentoon te spreidden bij een kopbal van Frank Vermeulen. Één keer was de doelman toch echt kansloos, echter liet Werner Vermeulen met een afstandsknal de linker doelpaal letterlijk trillen.

Zo speelde Irnsum bij vlagen leuk voetbal, maar was het vooral heel stroef vandaag. Een zakelijke overwinning kan het genoemd worden. De race voor de nacompetitie is nog in volle gang en wordt volgende week vervolgd met een uitwedstrijd bij FVC.

Tot zaterdag!

Speler van de wedstrijd was vandaag 'chef ingooi' Sytse Tiemersma en ontving een bos bloemen van De Vlijtige Lies uit Akkrum.