Matig Irnsum dankt standaardsituaties tegen Mulier

Mulier 1

Sander vd Velde (intikker)
Sander vd Velde (vrije trap)
Fokke Bergsma (intikker)
Julius Huistra (intikker)

5e klasse A

20 november 2021 14:30

J Wijnja

Sportpark It Fliet
Menno Simonsstraat 15
8748CZ
WITMARSUM
tel. 0517-532188

Na een vrij weekend achter de rug te hebben stond dit weekend de uitwedstrijd tegen Mulier op het programma. Na twee wedstrijden zonder winst waren de drie punten weer zeer noodzakelijk voor Irnsum.

Irnsum kwam al gauw op voorsprong. Een indraaiende vrije trap van Hylke Fennema werd bij de tweede paal binnengelopen door Sander van der Velde, 0-1. Irnsum liet absoluut niet het spel zien wat ze normaal kunnen en had soms moeite om de druk er echt goed op te krijgen bij Mulier. De thuisploeg was in de eerste helft beter aan de bal en werd ook een keer gevaarlijk vanuit een standaardsituatie, echter belandde de hierop volgende rebound tegen de paal.

De uitploeg was een stuk efficiënter met zijn standaardsituaties en dit liet Sander van der Velde wederom zien. Een vrije trap van minimaal 30 meter schoot Van der Velde strak de kruising in, 0-2. Mulier werd ook nog éénmaal gevaarlijk in de eerste helft, maar vond na een fraaie combinatie doelman Stefan van der Ley op zijn weg.

Het slotakkoord van de eerste helft was voor Irnsum. Deze keer was het de beurt aan Fokke Bergsma om een vrije trap van Johannes van der Veen binnen te lopen bij de tweede paal, 0-3.

Na rust had Irnsum meer controle en werd Mulier zelden meer gevaarlijk, tot één moment. Een voorzet vanaf links werd bij de tweede paal binnen gewerkt, echter werd deze afgekeurd wegens buitenspel. Irnsum ging de score nog wel uitbreidden. Een corner van Hylke Fennema werd binnengeschoten door Jelte Drijfhout, 0-4.

In de laatste minuten liet Irnsum zien dat het ook nog kan scoren zonder standaardsituaties, al had het hier ook een beetje hulp van Mulier bij nodig. Door een fout bij de thuisploeg achterin kon Fokke Bergsma alleen door op de doelman, echter gaf hij de bal breed op Julius Huistra. De spits kon de bal vervolgens in een leeg doel schieten, 0-5. Eindstand.

Zo speelde Irnsum één van zijn zwakkere wedstrijden dit seizoen, maar liet het zien ook efficiënt te kunnen zijn. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Bakhuizen op het programma.