Irnsum speelt thuis gelijk tegen Beetgum

Beetgum 1

5e klasse B

20 mei 2023 14:30

A Zuidema

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na een aantal weken vrij te zijn geweest van competitievoetbal, stond deze zaterdag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Op sportpark De Bining kwam Beetgum op bezoek, wat voor voorzitter Werner Vermeulen de laatste thuiswedstrijd zal zijn in het eerste elftal.

Irnsum kwam voortvarend uit de startblokken. Sander van der Velde stuurde aan de linkerkant van het veld Jarno Wijtsma diep. Wijtsma wist met een strakke voorzet de inlopende Redmer Veldhuis te bereiken, die vervolgens het net hard deed bollen, 1-0. De volgende grote kans was er voor Sander van der Velde, die zijn afgeslagen schot net naast zag gaan.

Na zo'n 25 minuten kwam Beetgum beter in de wedstrijd en werd het ook direct gevaarlijk. Een lastige lage voorzet leek via Johannes van der Veen richting het eigen doel te gaan, echter wist de middenvelder de bal voor de lijn weg te trappen.

Na rust was het spelbeeld aan beide zijden rommelig. Sander van der Velde kreeg een paar goede mogelijkheden op verdubbeling van de score, echter zag hij zijn knappe individuele acties niet tot doelpunt gepromoveerd worden. Ook Beetgum wist bij vlagen gevaarlijk voor het doel van Stefan van der Ley te verschijnen. Rond de 80e minuut resulteerde dat in de gelijkmaker. Stefan van der Ley kon het lichaam niet goed achter de bal krijgen, verkeek zich erop en zag de bal hierna het doel in verdwijnen, 1-1. Irnsum kreeg in de laatste minuut nog een grote kans op de overwinning. Marco van der Ley werd in het strafschopgebied gevloerd, de scheidsrechter wees naar de stip, echter wist Julius Huistra vanaf elf meter niet raak te schieten.

Zo mist Irnsum even de echte scherpte die het over een paar weken wel nodig zal hebben. Nu is het vooral zaak op fit te blijven. Volgende week wacht er nog de laatste competitiewedstrijd uit tegen De Wâlden.