Irnsum komt niet verder dan een gelijkspel in Rinsumageest

VCR 1

11 februari 2023 14:30

A. Adema

Sportpark De Vonder
Tjaerdawei 42 A
9105KG
RINSUMAGEAST
tel. 0511-421998

Na vorige week de uitwedstrijd bij Suawoude gewonnen te hebben, stond deze zaterdag de uitwedstrijd tegen VCR op het programma. De thuiswedstrijd eindigde dan wel in een 4-1 overwinning, licht geflatteerd was het wel. Dus werd voor deze dag een lastige wedstrijd voorspeld.

Irnsum begon sterk aan de wedstrijd en liet bij vlagen goed aanvalsspel zien. Het werd dan ook regelmatig gevaarlijk, maar moest tot het einde van de eerste helft wachten op de openingstreffer. Julius Huistra kwam goed door over de linkerflank en zette vervolgens voor op Frank Vermeulen. Vermeulen hoefde de bal alleen nog voorbij de doelman te schuiven en faalde niet, 0-1. Lang kon de uitploeg niet genieten van de voorsprong. Binnen een minuut zorgde een lange bal van achteruit voor gevaar aan de linkerkant van het strafschopgebied van Irnsum. Via een fraaie half vallende volley schoot de aanvaller van VCR de bal hard in de kruising, 1-1. Vrij snel hierna kon Irnsum ook alweer op voorsprong komen. Via een aanval over rechts kwam de bal wederom voor de voeten van Frank Vermeulen. Deze kans was niet veel moeilijker dan zijn eerste goal, maar van een korte afstand wist Vermeulen over te schieten.

Na rust was het spel van Irnsum iets onrustiger en het opportunistische spel van VCR zorgde voor meer problemen. Toch kwam Irnsum wederom op voorsprong. Een corner van Jarno Wijtsma werd binnen gewerkt. Of het een eigen doelpunt was of een doelpunt van Joshua de Vries laten we in het midden. Irnsum trachtte de overwinning binnen te slepen, maar slaagde hier niet in. Vlak voor tijd zorgde een voorzet vanaf rechts voor gevaar en deze werd van dichtbij binnengeschoten door een aanvaller van VCR, 2-2. Irnsum moest de laatste minuten nog met tien man verder, vanwege het uitvallen van Joshua de Vries op het moment dat er geen wissels meer waren. VCR rook bloed en ging vol opzoek naar de overwinning. In de laatste minuut werd de thuisploeg nog éénmaal gevaarlijk, maar zag een kans voorlangs gaan.

Zo speelde Irnsum bij vlagen goed voetbal, op een veld dat zelden zo slecht is tegengekomen. Zeer hobbelig en zijlijnen wat meer op slierten leken. Tel daar een scheidsrechter bij op die het voor elkaar krijgt om beide elftallen ontevreden te krijgen en je hebt een bijzonder interessante wedstrijd. Uiteindelijk moet Irnsum nog blij zijn met een punt, ook omdat het toch weer terug viel in niveau in de tweede helft. Irnsum is nu een paar weken vrij van competitie. Op 4 maart speelt Irnsum wederom een uitwedstrijd, dit keer tegen WWS.

Tot 4 maart!