Irnsum pakt koppositie na driepunter in Ee

Oostergo 1

15 oktober 2022 14:30

F Reitsema

Sportpark De Streng Oostergo
Stienfeksterwei 13 A
9131KK
EE
tel. 0519-518680

Na drie thuiswedstrijden achter elkaar gespeeld te hebben, stond deze zaterdag de eerste uitwedstrijd op het programma. Irnsum ging op bezoek bij vv Oostergo uit Ee.

Al gauw was het duidelijk dat Irnsum makkelijker voetbalt dan de thuisploeg en het kwam in de eerste helft ook al gauw tot kansen. Zo was het al vroeg in de wedstrijd raak, echter zou Redmer Veldhuis buitenspel gestaan hebben toen hij een voorzet van Jarno Wijtsma binnenschoot. Wijtsma zelf was ook twee keer dicht bij een doelpunt. Eerst zag hij een afstandsschot er via de binnenkant van de paal het doel uit vliegen, even later werd hij knap vrijgespeeld maar zag hij zijn schot naast gaan. De volgende grote kans was er voor Fokke Bergsma, echter zag hij zijn kopbal recht in de handen van de doelman zeilen.

Zo leek het een frustrerende eerste helft te worden maar wist Sander van der Velde vlak voor rust de ban te breken. Fokke Bergsma veroverde op het middenveld de bal, stuurde Van der Velde de diepte in en die wist vanuit een moeilijke hoek de doelman te verschalken, 0-1.

Na rust had Irnsum het soms wat moeilijk met de opportunistische tactiek van Oostergo, zonder dat het hele grote kansen weggaf. Zelf was het aan de bal ook een stuk minder dan in de eerste helft maar wist het er met een paar counters toch gevaarlijk uit te komen. Dit resulteerde ook in een verdiende 0-2. Jarno Wijtsma werd de diepte in gestuurd en gaf de bal breed op Julius Huistra. Huistra faalde vervolgens niet in de afronding.

Zo speelde Irnsum bij vlagen best makkelijk naar het doel, maar was het verval in de tweede helft soms groot. Irnsum pakt de volle buit uit de eerste vier wedstrijden en pakt hierdoor de koppositie. Volgende week is er geen competitiewedstrijd, een week later staat de thuiswedstrijd tegen Wardy op het programma.
Tot 29 oktober!