Tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lockdown

5 november 2020 13:00

Samen is het ons gelukt om de stijging van het aantal besmettingen te doorbreken. We zijn op de goede weg, maar het gaat nog te langzaam. De cijfers moeten sneller dalen om overbelasting van personeel in de ziekenhuizen te voorkomen en om de kwaliteit van de zorg voor alle patiƫnten te garanderen. Ook willen we de weg terug naar meer vrijheden in ons dagelijks leven bespoedigen. Het kabinet heeft daarom besloten om voor de komende 2 weken, bovenop de huidige gedeeltelijke lockdown, extra maatregelen in te stellen.

Voor onze voetbalvereniging betekent dit :

1. Voor seniorenteams geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 2 personen.

2. Voor jeugdteams (dus t/m JO19) mogen blijven sporten in teamverband . Voorlopig laten we voor de jeugdteams geen onderlinge wedstrijden trainingswedstrijden tussen verschillende teams toe.

3. Kinderen vanaf 13 jaar mogen na het sporten niet bij elkaar komen met meer dan 2 personen. Voor jongere kinderen geldt deze beperking niet.

Het protocol van VV Irnsum: 20201104_Corona_en_trainingen_en_wedstrijden.pdf