Nieuwe website en digitaal platform!

28 januari 2019 12:30

Het was je misschien al opgevallen maar vv Irnsum heeft een nieuwe website. Dit is niet het enige nieuwe. Het voetbalassist platform waar de website op is draait biedt meer mogelijkheden...

Zo beschikken we nu ook over clubTV in de kantine. Hierop wordt een selectie van pagina's van de website getoond, zaterdags toegespitst op de jeugd, zondags op de senioren; standen, uitslagen, nieuws alles komt voorbij. Het krijtbord aan de buitenkant van de katine is hiermee ook verleden tijd. Er wordt een monitor opgehangen voor een van de ramen waarop het speelschema, scheidsrechters, veld- en kleedkamerindeling wordt getoond.

Misschien nog wel de belangrijkste feature van de website is de integratie met de knvb; alle rangen, standen, uitslagen etc wordt volledig automatisch bijgewerkt op de website. Iets wat tot voorheen veel tijd kostte is nu automatisch beschikbaar waardoor bepaalde vrijwilligers hun energie in andere vrijwilligerstaken kunnen steken. Ga boven in het menu naar "Teams" en je kunt direct doorspringen naar jouw eigen of favoriete team. Houdt daarbij wel in het achterhoofd dat de knvb momenteel bezig is nieuwe teamindelingen te publiceren. Zij hebben nog wat tijd nodig om alles goed te zetten.

Toekomstige uitbreidingen
Naast de website en clubTV biedt het voetbalassist.nl platform meer mogelijkheden welke we aan het onderzoeken zijn. Zo is er een app die je op je telefoon of ipad kunt installeren om altijd en overal op de hoogte te blijven van wat er speelt op onze club. Scheidsrechters kunnen via het systeem een sms ontvangen om ze te attenderen op een wedstrijd die ze moeten fluiten.

Ook biedt het platform de mogelijkheid om vrijwilligers te matchen met taken. Zoals inmiddels bekend kan de club alleen voortbestaan als alle senioren, junioren en ouders van jeugdleden een steentje bijdragen. Dit systeem kan worden gebruikt om de voorkeuren van vrijwilligers vast te leggen en te koppelen aan taken. Als er plotseling een kantinemedewerker door ziekte geen dienst kan draaien kan dit direct op de website en de app worden gecommuniceerd en kan een andere vrijwilliger via de app de taak overnemen waarbij dit alles direct automatisch in de systemen wordt verwerkt.

Is dit allemaal niet wat te modern voor een kleine club als vv Irnsum? nee, integendeel. Hiermee hebben we een inhaalslag gedaan op andere clubs in de regio die de meeste genoemde faciliteiten allang voor elkaar hebben. Er zitten nog meer ontwikkelingen aan te komen vanuit Voetbalassist. Deze gaan we volgen en beoordelen of dit van waarde kan zijn voor vv Irnsum.

Het "Tech Team"
De vrijwilligers die dit alles in hun vrije tijd hebben opgebouwd en zullen blijven uitbouwen wordt gevormd door:
Robin Sinnema
Joshua Terra