Winst voor MO13

18 november 2019 9:15

De MO13 van VV Irnsum moest deze zaterdag aantreden tegen hun directe concurrent om de laatste plaats, ONT uit de drie dorpen Opeinde, Nijega en de Tike.
De uitwedstrijd was verloren gegaan met maar 6-3 dus dit bood perspectief.

Coach Bert Niemarkt had de meiden voor de wedstrijd tot op het bot gemotiveerd en de trainers Iris Douma en Michel Langhout hadden de voorafgaande week het belang van de wedstrijd zodanig onderstreept dat de meiden als ware leeuwinnen (katten) het veld op kwamen.

In de eerste helft was het met name VV Irnsum welke het betere van het spel had en tot serieuze kansen kwam voor Inge en Nikki.
Het leek alsof de bal er niet in wilde en na een paar aanvallen welke stranden, was het dan toch Nikki die de ban brak en voor de 1-0 aantekende.
Na de goal bleef Irnsum aandringen, kwam ook tot kansen, maar het was ONT welke de gelijkmaker produceerde. Een domper net voor de rust.

Na de rust kwam Irnsum herboren uit de kleedkamer wat niet gelijk tot kansen resulteerde maar er was vechtlust.
Na 10 minuten was het wederom Nikki die op de goal afstormde en met een formidabel schot de keeper van ONT kansloos liet.
Door deze goal was het verzet van ONT gebroken en liet Nikki zien dat het gebrek aan scoren niet in de genen hoeft te zitten.
Wat heet; ze scoorde nog drie doelpunten .
Na het eindsignaal van de voortreffelijk fluitende leidsman Michel ging er onder de meiden MO13 een luid gejuich op. Eindelijk een keer gewonnen!!

Een groot compliment voor dit team, wat door de grote leeftijdsverschillen in dit team en de daarbij horende indeling, vaak moet opboksen tegen oudere tegenstanders. Regelmatig wordt er verloren, maar men weet ervoor te zorgen dat dit nooit ten koste gaat van het plezier in het voetbal en het plezier met elkaar. Goed gedaan meiden!