Even voorstellen, Samenwerking vv Irnsum en FysioMaks

Gratis sportspreekuur bij FysioMaks Irnsum

Gedurende het coronaseizoen, waar weinig tot geen wedstrijden zijn gespeeld, zijn VV Irnsum en FysioMaks in gesprek gegaan over een mogelijke samenwerking. Samen met het bestuur zijn we tot het idee gekomen om een wekelijks een sportspreekuur op te zetten, waarin de leden van V.V. Irnsum gratis en vrijblijvend langs kunnen komen voor advies bij sportblessures. Dit spreekuur zal plaatsvinden op vrijdag, van 17:00 tot 18:00 uur op de Rijksweg 127A.

Wie zal je ontmoeten bij het sportspreekuur?

Mijn naam is Wesley Bollema, 23 jaar oud en ik ben sinds juli 2021 werkzaam als fysiotherapeut bij FysioMaks. Van jongs af aan heb ik een fascinatie voor sport en bewegen, met voetbal als mijn grootste passie en uitlaatklep. Zelf voetbal ik bij SC Franeker. Mijn eigen visie is dat ik als fysiotherapeut zorg voor een gemoedelijke sfeer, waar ik ondersteunend en motiverend te werk ga. Ik vind het dan ook mijn taak om ervoor te zorgen dat de patiënt snel maar verantwoordt controle krijgt over zijn/haar klacht. Hierin staat de patiënt centraal en is communicatie van essentieel belang. Aan de hand van mijn opgedane werkervaring en passie voor het voetbal hoop ik V.V. Irnsum en de leden te kunnen helpen bij het herstel en het voorkomen van blessures!

Hoe meld ik mij aan voor het sportspreekuur?

Leden van de voetbalvereniging VV Irnsum kunnen op afspraak langskomen in dit sportspreekuur. Het sportspreekuur zal worden opgedeeld in 4 afspraakmomenten. Elke afspraak duurt 15 minuten, er kunnen dus vier personen gezien worden tijdens dit spreekuur. Om een gratis afspraak van 15 minuten te maken hoef je slechts een mail te sturen naar wesley@fysiomaks.nl. Je ontvangt dan een reactie met een bevestiging van je afspraak. Bent u verhinderd voor een afspraak, graag 24 uur van tevoren afmelden.

Wat kun je verwachten?

Tijdens dit gratis consult wordt je blessure/klacht besproken en wordt er een diagnose gesteld. Op basis daarvan wordt er samen besloten wat het vervolg gaat worden. Dit kan zijn een advies met daarin oefeningen of een eventueel behandeltraject. Mocht het nodig zijn om een behandeltraject te volgen dan zal dit overlegd worden en of hier kosten aan verbonden zijn. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je vaak 6-9 keer fysiotherapie vergoed. Kijk hiervoor je voorwaarden na in jouw zorgverzekeringspakket.

Fitheidstesten

Naast het sportspreekuur is er de mogelijkheid voor teams om fitheidstesten af te nemen. Deze testen zijn bedoeld om te achterhalen hoe het is met de fysieke gesteldheid van het individu en het team. Aan de hand hiervan kunnen er bepaalde adviezen worden gegeven om de prestaties te verhogen en eventuele blessures te voorkomen. Een aantal seniorenteams hebben inmiddels informatie ontvangen. Zij, maar ook de overige seniorenteams kunnen voor het plannen van fitheidstesten door de trainers alvast contact opnemen via  [email protected]. Later volgt voor de jeugdafdeling mogelijk nadere informatie.

Samenvatting

• Gratis sportspreekuur van 15 minuten op vrijdag van 17:00-18:00.
  • Mogelijkheid per team voor het afnemen van fitheidstesten.
  • Locatie van het sportspreekuur is Rijksweg 127A.
  • Het maken en afmelden van afspraken via [email protected]