Irnsum doet zichzelf tekort tegen Espel.

Espel

30 november 2019 14:30

Onbekend

Na vorige week een dikke verliespartij geleden te hebben tegen Nagele, stond deze zondag de uitwedstrijd tegen Espel op het programma. De laatste overwinning van Irnsum dateert alweer van een paar weken terug, dus was het voor Irnsum belangrijk om weer de punten te gaan pakken.

Irnsum begon goed aan de wedstrijd en had het overwicht in het eerst kwartier. Echt gevaarlijk werd het niet in deze periode, op een afstandsschot van Hessel de Ree na. Espel probeerde in het vervolg van de eerste helft Irnsum van de leg te brengen met fysiek spel en dit lukte Espel aardig.  Door veel te reageren op de scheidsrechter en de tegenstander haalde Irnsum vooral zichzelf uit de wedstrijd.  Vlak voor rust kreeg Irnsum hierdoor de deksel op de neus. Doelman Stefan van der Ley werkte volgens de scheidsrechter een tegenstander onreglementair naar de grond, waarna de strafschop feilloos binnen geschoten werd, 1-0.

Na rust probeerde Irnsum de draad weer op te pakken en werd het in ieder geval weer een stuk gevaarlijker. De grootste kans was halverwege de tweede helft voor Fokke Bergsma. Eerst kopte hij een bal op de lat, waarna hij in het vervolg van deze aanval de bal naast kopte. Ook was er in deze periode een goede kans voor Mark Bloem, maar deze zag zijn inzet gekeerd worden door de doelman.

In het laatste kwartier ging Irnsum steeds meer naar voren, waardoor laatste man Marco van der Ley de gevaarlijkste speler in de slotfase was. Hij produceerde een kopbal recht in de armen van de doelman en even later liet hij de doelman meer moeite doen met een schot in de lange hoek. Helaas allen onvoldoende om van de nul af te komen.

Zo was Espel een tegenstander waar Irnsum normaal van hoort te winnen. Het kon vandaag excuses zoeken in een warming-up die maar half mogelijk was, een scheidsrechter die rare beslissingen had of een bal die aanvoelde als een baksteen, maar moet het vooral naar zichzelf kijken om uit deze lastige periode te komen. Volgende week staat de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma, uit tegen De Sweach.

Tot zaterdag!