Irnsum wint matige wedstrijd van Ens

Ens 1

5e klasse A

1 februari 2020 14:30

Onbekend

Vandaag werd de tweede helft van de competitie gestart voor vv Irnsum. Tegenstander was sv Ens. In de heenwedstrijd een lastige ploeg gebleken, en ook vandaag werd het een spannende pot.

Irnsum begon het beste aan de wedstrijd en kwam dan ook verdient op voorsprong. Wytze Fennema kwam door over de linkerflank en bediende Mark Bloem. Bloem wist met een fraai afstandsschot de bal over de doelman te schieten, 1-0. Niet veel later kreeg Ens een goede kans, echter de doorgekomen speler van de uitploeg schoot voorlangs.

Na een klein half uur ging Irnsum de voorsprong verdubbelen. Mark Bloem werd de diepte in gestuurd door Johannes van der Veen, waarna de vleugelspeler goed het overzicht hield en Julius Huistra bij de tweede paal vond. Huistra hoefde de bal alleen nog binnen te werken, 2-0.

Na deze verdiende voorsprong zakte het niveau van Irnsum en werd Ens gevaarlijker. Kort voor rust resulteerde dit in de aansluitingstreffer. Een lange bal werd verkeerd ingeschat door de laatste linie van Irnsum, waardoor twee spelers van Ens alleen door konden op doelman Stefan van der Ley. Ens speelde dit goed uit en liet Van der Ley vervolgens kansloos, 2-1.

Na rust trachtte Irnsum het niveau van het begin van de wedstrijd weer op te pakken, maar hier slaagde het geen moment in. Het spel ging met lange ballen constant heen en weer en hier werd Ens ook éénmaal succesvol mee. Een bal tussen de laatste linie en de doelman zorgde ervoor dat Stefan van der Ley op een eigen speler botste, waarna de aanvaller van de bezoekers de bal in een leeg doel kon werken, 2-2.

Zowel Irnsum als Ens gingen voor de winst, zonder in de tweede helft goed te voetballen. De winst ging er komen voor Irnsum. Julius Huistra werd op rechts diep gestuurd, won zijn duel en schoot met een hard schot de bal onder de doelman door, 3-2. Eindstand.

Zo liet Irnsum in de voorgaande oefenwedstrijden beduidend beter spel zien, echter liet het vandaag zien dat het kan vechten voor de punten. Een moeizame, maar welkome overwinning. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Woudsend op het programma.