Bliksemstart leidt eenvoudige middag in voor Irnsum

Hielpen 1

Frank Vermeulen (intikker)
... (e.d.)

2 april 2022 14:30

R.M.A.M. Vonk

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na vorige week een 2-1 verliespartij te hebben geleden tegen vv Heerenveen, stond deze zaterdag de thuiswedstrijd tegen Hielpen op het programma. Op voorhand één van de zwakkere ploegen in de competitie, alleen pakte Hielpen toch de nodige punten in 2022, waardoor van onderschatting geen sprake mocht zijn.

Irnsum liet er in de openingsfase geen gras over groeien. Binnen een minuut had het al de voorsprong te pakken. Via een aanval over rechts kon Fokke Bergsma de bal voorgeven.  De voorzet bereikte Frank Vermeulen en de spits zorgde voor het snelle openingsdoelpunt, 1-0. Nog geen minuut later was het alweer raak voor de thuisploeg. Wederom een aanval over rechts zorgde voor gevaar. Deze keer mocht Sytse Tiemersma doorkomen, waarna hij zijn voorzet door een verdediger van Hielpen in het eigen doel zag werken, 2-0.

Hierna haperde de doelpunten productie een langere tijd. Laat in de eerste helft kwam alsnog de 3-0. Een rebound kwam voor de voeten van Fokke Bergsma terecht en Bergsma bekroonde zijn uitstekende wedstrijd met een hard schot tegen de touwen, 3-0.

In de tweede helft kwam Irnsum wederom productief uit de kleedkamer en het was weer via een aanval over de rechterflank. Sytse Tiemersma stoomde maar weer eens op en bereikte met zijn voorzet Frank Vermeulen. De spits wist vervolgens met een kopbal de doelman te verschalken, 4-0. Niet veel later wist Hielpen ook een keer van zich te laten horen en dit keer niet alleen verbaal. Balverlies in de verdediging van Irnsum zorgde ervoor dat een aanvaller van de bezoekers alleen door kon op doelman Stefan van der Ley en rondde deze kans succesvol af, 4-1. Het slotakkoord van de wedstrijd was voor Frank Vermeulen, die met een schot in de linkerhoek van het doel zijn hattrick voltooide, 5-1.

Zo beleefde Irnsum een eenvoudige middag tegen een Hielpen dat druk was met van alles, behalve voetballen. Man van de wedstrijd was vandaag Fokke Bergsma en hij werd beloond met een bos bloemen gesponsord door de Vlijtige Lies uit Akkrum. Aankomende dinsdagavond staat de inhaalwedstrijd tegen Boornbergum op het programma. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Tijnje.

Tot dinsdag!