Irnsum zet goede reeks voort tegen Arum

Arum 1

Sander vd Velde (penalty)
Fokke Bergsma (kopbal)

5e klasse A

7 mei 2022 14:45

S. van Vugt

Sportpark De Bining/vv Arum
Sportlaan 7 B
8822VM
ARUM
tel. 0517-641774

Na vorige week een eenvoudige overwinning geboekt te hebben tegen UDIROS, stond deze zaterdag de uitwedstrijd tegen Arum op het programma. Beide ploegen hebben evenveel punten en zijn directe concurrenten voor de nacompetitie plekken. De thuiswedstrijd was voor Irnsum één van de slechtste wedstrijden van het seizoen, dus moest Irnsum vandaag vol aan de bak.

Net als de vorige wedstrijden schoot Irnsum weer uit de startblokken. Redmer Veldhuis sneed aan de linkerzijde van het veld naar binnen en wist de diepgaande Sander van der Velde te bereiken. Van der Velde schoof de bal vervolgens in kansrijke positie rustig langs de doelman, 0-1. Een paar minuten later wist Arum voor het eerst gevaarlijk te worden, maar de rappe aanvaller van de thuisploeg schoot hard op de paal.

Het spelbeeld was vervolgens rommelig. Arum werd niet echt gevaarlijk en Irnsum speelde één van zijn mindere wedstrijden van de laatste weken. Grote ruimtes zorgden ervoor dat Irnsum vaak snel de diepte zocht en dit werd regelmatig gevaarlijk. De bezoekers kwamen dan ook verdiend op 0-2. Een vrije trap vanaf links van Sander van der Velde werd bij de eerste paal binnen gelopen door Marco van der Ley.

Na rust kwam Irnsum wederom al gauw op het scoreformulier te staan. Een te korte terugspeelbal viel ten prooi aan de alerte Redmer Veldhuis, die net met een teentje eerder bij de bal was dan de doelman van Arum, 0-3. Echt gevaarlijk werd Arum ook niet in de tweede helft, maar het wist wel de aansluitingstreffer te maken. Balverlies in de verdediging van Irnsum zorgde ervoor dat een aanvaller van Arum alleen voor doelman Stefan van der Ley verscheen, waarna hij de bal knap de verre hoek in stuurde, 1-3. De hoop op een comeback in deze wedstrijd werd redelijk gauw de kop in gedrukt door Irnsum. Sander van der Velde werd in het strafschopgebied tegen de grond gewerkt en de scheidsrechter gaf gemakkelijk een penalty. Van der Velde ging zelf achter de bal staan en wist deze kans te verzilveren, 1-4.

Vijf minuten voor tijd breidde Irnsum de score verder uit. Wederom had Sander van der Velde een groot aandeel in het doelpunt. Zijn voorzet vanaf rechts leek afgevlagd te worden door de grensrechter, echter honoreerde de scheidsrechter dit vlagsignaal niet en liet doorspelen. De voorzet werd vervolgens binnengekopt door Fokke Bergsma, 1-5.

Arum deed in de slotminuten nog wel wat terug via een penalty en ook deze was heel gemakkelijk gegeven. Deze mocht genomen worden door de speler van Arum die met afstand de beste traptechniek beheerste; de doelman. Al moest hij wegens wederom een raar optreden van de scheidsrechter de strafschop nog een keer overnemen, hij faalde niet, 2-5.

Zo speelde Irnsum bepaald geen goede wedstrijd. Het was vooral een heel rare wedstrijd, met een scheidsrechter die de wedstrijd vanaf het begin niet in de hand had. Dit terwijl het totaal geen harde wedstrijd betrof, maar vooral een hele zeikerige. Irnsum kan de nieuw verbouwde kantine bijna behangen met het aantal gepakte praatkaarten. Ruimte voor verbetering voor de volgende wedstrijd. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Bakhuizen op het programma.