Irnsum haalt flink uit tegen WWS

WWS 1

... (e.d.)
Fokke Bergsma (volley)
Jarno Wijtsma (intikker)

16 oktober 2021 15:00

S Visser

Sportpark 't Loo
Loodyk 2 A
9088BV
WIRDUM FR
tel. 058-2552088

Na vorige week een verliespartij te hebben geleden tegen vv Heerenveen, stond deze zaterdag de inhaalwedstrijd tegen WWS op het programma. In Wirdum kwam deze keer de scheidsrechter wel opdagen, waardoor ook deze beide ploegen hun derde wedstrijd van het seizoen konden starten.

De gehele wedstrijd zou het eenrichtingsverkeer zijn richting het doel van WWS, echter de eerste grote kans van de wedstrijd was voor de ploeg uit Wirdum. Irnsum verspeelde achterin de bal en een aanvaller van WWS was er gretig bij om op doel te schieten. Debuterend doelman Mark van Dijk wist het schot uitstekend te keren.

Even later kwam de verdiende voorsprong voor Irnsum. Joshua de Vries gaf de bal van de rechterkant voor waarna Jarno Wijtsma de bal bij de eerste paal binnenschoot, 0-1. Niet veel later volgde al de 0-2. Een ingooi vanaf rechts kwam bij Fokke Bergsma terecht en de middenvelder faalde niet in de afronding, 0-2. Irnsum bleef aanzetten maar hikte een tijdje tegen de 0-3 aan. Rond het half uur ging deze er komen. Julius Huistra gleed uit bij zijn schot, maar zag de bal bij de tweede baal op het hoofd van Redmer Veldhuis vallen. Veldhuis kon hem van dichtbij binnenkoppen, 0-3. Voor rust wist Irnsum nog een keer te scoren, al was het deze keer niet van een Irnsumse voet. Een voorzet vanaf rechts werd in het eigen doel gewerkt door een verdediger van de thuisploeg, 0-4.

Irnsum bleef in de tweede helft hongerig naar doelpunten. Sander van der Velde won bij een corner zijn duel, waarna hij het meest alert reageerde op de afvallende bal. Van der Velde draaide open en schoot met links de bal tegen de touwen, 0-5. Een paar minuten later maakte Irnsum het volgende doelpunt. Fokke Bergsma reageerde wederom het meest adequaat bij een ingooi, nam de bal op de borst aan en volleerde de bal in het doel, 0-6.

Net als in de eerst helft duurde het hierna een tijdje voordat het volgende doelpunt viel, maar rond de tachtigste minuut was het weer raak. Een voorzet werd knap binnengekopt door Frank Vermeulen, 0-7. Een paar minuten later was het de buurt aan Jarno Wijtsma om zijn tweede van de middag te maken. Wijtsma rondde een heerlijke individuele actie van Sander van der Velde beheerst af door de bal in de verre hoek te schuiven, 0-8. Het slotakkoord was voor Julius Huistra. Huistra liep over links in de diepte en wist de doelman in de korte hoek te verschalken, 0-9.

Naast negen doelpunten wist Irnsum ook nog de nodige kansen te missen. Zo schoot Julius Huistra nog twee keer op de paal, zag Fokke Bergsma zijn poging tot een hattrick ook strandden op de paal en wist Frank Vermeulen een kans te missen van een meter van de doellijn.

Zo speelde Irnsum gewoon een prima wedstrijd, echter kan je er niet te veel lering uit trekken vanwege het niveau van WWS. Irnsum leek in ieder geval effectiever dan in de voorgaande wedstrijden. Volgende week in de uitwedstrijd tegen Hielpen mag blijken of deze lijn doorgezet kan worden.

Tot zaterdag!