Sportief treffen VV Irnsum - GAVC

13 december 2018 10:15

Woensdagochtend 12 december om half tien ging het gebeuren: de Walking voetballers van de VV Irnsum en de veteranen van GAVC hielden een onderling duel op het sportpark de Bining te Jirnsum.

Er ging geen spandoek boven het viaduct, de spoorwegovergang was open en de mooiste brug van Friesland lag heel uitnodigend voor de bezoekers uit Grou. Er was een warm onthaal met koffie en kerstkransjes, een welkom door Ed en een poule-indeling door Abe. De uitslagen van de toto werden door Sietse op zijn geheel eigen wijze weer bekend gemaakt en een nieuwe toto ingevuld en ingeleverd.

De bezoekers uit Grou zaten kameraadschappelijk tussen de Walking voetballers uit Irnsum. De verhalen van vroeger bleven lang in de lucht hangen. Na de tweede koffie was het warm lopen en rekken en strekken onder leiding van Tamme. Hierna werd door vier samengestelde zestallen een mixed toernooi gespeeld.

Tegen elf uur werd dan uiteindelijk een afsluitend partijtje gespeeld tussen de VV Irnsum en GAVC. Tot de halverwege de wedstrijd was de partij in evenwicht maar op het eind van de wedstrijd gaf de betere techniek van de veteranen van GAVC de doorslag, met 3-0 werd de wedstrijd door de bezoekers gewonnen.

Na de douche waren er smaakvolle broodjes en heerlijke snert, uiterst deskundig gemaakt door Antsje Spel. Bouke bedankte namens de veteranen uit Grou voor de ontvangst en de gastvrijheid.

Over twaalven waren de verhalen verteld, de nederlaag verwerkt, de zege gevierd, maar het mooiste was natuurlijk het samenzijn van al die oude bekenden. Tot volgend jaar in Grou..........