1e en 2e selectie traint tijdelijk in Reduzum.

9 oktober 2023 18:15

De voetballers van de 1e en 2e selectie van VV Irnsum maakt momenteel gebruik maken van het sportveld in Reduzum. Dit is het gevolg van de veldvernieuwing op het sportcomplex in Jirnsum. De werkzaamheden aan één van de twee speelvelden zijn inmiddels grotendeels afgerond. Tot ergens in de eerste maanden van 2024 kan dit veld niet gebruikt worden; de tussenliggende tijd is nodig om de grasmat ‘speelklaar’ te krijgen. Daarnaast is vanwege vertraging van de werkzaamheden een trainingsveld langer dan verwacht uit roulatie. Hopelijk kan dit veld eind oktober / begin november a.s. weer in gebruik genomen worden.

Adgelopen maand schreef ons ere lid Koos van DIjk onderstaand stuk voor dorpskrant de Linepraat in Reduzum:

VV Irnsum telt dit seizoen bij de jeugd en senioren in totaal 20 teams. Praktisch is het onmogelijk om deze teams vanwege allerlei redenen op resterende trainingsveld en het hoofdveld te laten trainen. Omdat de 1e en 2e selectie voor hun trainingen ruim bemeten velden nodig hebben en veel van deze spelers van deze teams woonachtig zijn in de ‘Trije Doarpen’ is er vanuit VV Irnsum logischerwijs contact gezocht met de Sportstichting in Reduzum. In een kort maar zakelijk overleg en na raadpleging van de Redúster sportclubs werd VV Irnsum van harte welkom geheten. Afgesproken is dat VV Irnsum in ieder geval tot en met de maand oktober gebruik mag maken van dit, qua grootte en grasmat, ideale veld. De BV Sport, de beheerder van het sportveld, faciliteert waar dat nodig is. Omdat de drie vaste lichtmasten niet geheel afdoende zijn voor het velddeel waarop getraind wordt, heeft dit bedrijf onlangs een mobiele lichtmast op het veld geplaatst.

VV Irnsum maakt vanaf 12 augustus voornamelijk op dinsdag-en donderdagavond gebruik van het sportcomplex in Reduzum, inclusief de kleedkamers en kantine. Geregeld moe(s)t het veld gedeeld worden met de overige gebruikers waaronder ook het kaatsteam ‘Puur Passie’. Alles verloopt in een goede onderlinge samenwerking. VV Irnsum, met name de betreffende teams, waarderen de gastvrijheid in Reduzum en zijn de Sportstichting en de sportclubs hier zeer erkentelijk voor. Uiteraard bent u op de trainingsavonden (19.00 – 21.00 uur) van harte welkom om de trainingen bij te wonen.

Volgend jaar wordt het hoofdveld in Jirnsum vernieuwd. Het is niet ondenkbaar dat VV Irnsum zich dan opnieuw gaat melden bij de Sportstichting in Reduzum.