Nieuwe shirts voor de Walking Footballers.

12 december 2023 16:00

Zoals elke woensdagochtend om half tien ongeacht zon, regen, sneeuw of een lichte verkoudheid, verzamelden de wandelvoetballers van de VV Irnsum zich in de kantine.

Maar op deze morgen was er iets speciaals: de spelers kregen allemaal een gloednieuw inloopshirt van de sponsor Eet-Drink-Grandcafe Het Leven, eigenaar Wouter van Uffelen reikte deze persoonlijk uit. Nou was het wel afzien om in 3 graden boven nul alleen in een inloopshirt met trainingsbroek voor de foto te poseren.

Maar met de gebruikelijke beker warme koffie in de kantine was de temperatuur weer op orde. Na alle nieuwtjes en wat lekkers bij de koffie kon Abe enkele mededelingen doen omtrent nieuwe toernooien en de wekelijks te verrichten werkzaamheden voor de vereniging. Sytze nam daarna het woord en las op zijn eigen manier alle toto-uitslagen voor. Dit keer te veel winnaars, dus de inleg ging naar de pot. De wandelvoetballers gingen daarna het veld op voor de warming-up en de onderlinge wedstrijdjes.

Als wandelvoetballers organiseren we met regelmaat extra activiteiten. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren. Wij zijn daar erg dankbaar voor. Afgelopen jaar is er ook vanuit Sport Fryslân/Provincie Fryslân ons een bedrag ter beschikking gesteld. Hiervoor zijn er mooi goaltjes aangeschaft. Dit zorgt er mede voor dat we ook extra activiteiten kunnen organiseren zoals een 2e Rinse Bos voetbaltoernooi of zoals afgelopen jaar een onderlinge wedstrijd met andere wandelvoetbal teams uit Nederland.

Wellicht zijn er onder de lezers, die tegen de zestig jaar zijn en nog graag als vriendenclub tegen een bal willen schoppen. Het is natuurlijk nu wel Wandelvoetbal, maar
zijn er geïnteresseerden, dan staat de koffie elke woensdagmorgen vanaf halftien alvast klaar.

Voor informatie:Abe Buwalda 0616219923