Dank aan SC Leovardia, VV Warga en Sportstichting Reduzum

12 maart 2024 15:15

Onze 1e en 2e selectie hebben dit voetbalseizoen geruime tijd moeten trainen buiten Jirnsum. Vanwege de veldvernieuwing op ons sportpark waren de mogelijkheden op de eigen velden te beperkt. Voorafgaande aan de voorbereiding op het seizoen hadden de stafleden van beide teams, samen met het bestuur, hier een beslissing over genomen. In oktober vorig jaar zijn jullie hierover geïnformeerd via onze website.

Vanaf de 2e week in augustus tot en met oktober werd er 2 tot 3 keer per week gebruikt gemaakt van het sportveld in Reduzum. Daarna werd er op de maandag (2e selectie) en dinsdag (1e selectie) uitgeweken naar het kunstgrasvelden van SC Leovardia in Leeuwarden. Donderdags bezochten beide selecties het splinternieuwe kunstgras van VV Warga. De bedoeling was om vanaf januari 2024 weer volledig terug te keren op het eigen sportpark in Jirnsum. Maar vanwege de slechte weersomstandigheden kan er regelmatig niet (goed) getraind worden in Jirnsum. Gevolg hiervan is dat wij ook in deze beginmaanden van 2024 regelmatig te gast zijn bij beide, hiervoor genoemde voetbalclubs.

Een compliment aan de stafleden en spelers van beide selecties is zeker op zijn plaats. Van hen werd voor lange of korte tijd gevraagd zich hierin flexibel op te stellen. Een niet onbelangrijke bijkomstigheid hierin is dat een aantal spelers tevens trainer zijn van onze eigen jeugdteams en dit bracht geregeld problemen met zich mee hoe een en ander weer te organiseren.

Grote dank zijn wij als vereniging natuurlijk verschuldigd aan de hiervoor genoemde gastverenigingen en stichting. Echt bijzonder is de hartelijkheid waarmee wij bij hen zijn ontvangen waarbij onze teams bij VV Warga en Reduzum, naast het gebruik van de veld en kleedkamers ook nog eens de vrijheid kregen (en krijgen) consumpties te nuttigen in hun kantines. Hiervoor hebben wij inmiddels SC Leovardia en VV Warga bedankt middels het overhandigen van ballen aan één hunner bestuursleden (zie bijgaande foto’s). Voor Reduzum zijn wij nog op zoek naar een voor hen passend cadeau.

Maart 2024

Technische Zaken VV Irnsum