Nieuwe velden VV Irnsum

23 april 2024 8:00

Op maandag 22 april zijn de werkzaamheden voor de aanleg van een nieuw hoofdveld op ons sportcomplex gestart. Een sportveld uitgerust met het zogenaamde DrainTalent-systeem. Om die reden stonden voor zaterdag 20 april en zondag 21 april op ons hoofdveld de laatste wedstrijden gepland.

Echter, Pluvius gooide voor zaterdag (wederom) roet in het eten en voor zondag meldde de tegenstander zich af vanwege een gebrek aan spelers. Het “oude” hoofdveld is daarmee definitief historie.

Eerder dit seizoen is ons B-veld gerenoveerd volgens bovenstaand principe en op dit veld werden vanaf plusminus november tot heden slechts wedstrijden gespeeld door onze jeugdteams t/m 12 jaar. Vanaf het komende weekend gaan alle overige teams van VV Irnsum volgens planning hier ook hun opwachting op maken.

Om de wedstrijd van ons 1 elftal van zaterdag door te laten gaan zou er onverwachts vroegtijdig uitgeweken moeten worden naar het nieuwe B-veld. Telefonisch contact van onze consul met de BV Sport bracht uitkomst. Een “Go” in dit geval en daarmee werd de wedstrijd tegen Foarút uit Menaam de primeur voor het seniorenvoetbal op een DrainTalent veld, niet alleen in Jirnsum maar ook in de noordelijke drie provincies.

De uitslag (0-1 overwinning voor Foarút) gaf helaas geen reden tot vreugde. Maar de reacties na afloop over het veld des te meer. Een kleine greep hieruit: "Wat in machtich fjild, wat in ferbettering", " Sjochtst hast net dat dêr op spile is", It fjild is super droech en hurd en dat na al dy dagen mei sa’n protte rein”, "Ik ha folle minder pijntjes” en it fjild rint folle lichter".

De werkzaamheden aan het hoofdveld zijn, als het allemaal meezit, eind mei gereed. Met een slag om de arm is het misschien al mogelijk om begin november dit jaar de jeugd op het hoofdveld te laten voetballen.

VV Irnsum is dan 2 nieuwe DrainTalent velden, voorzien van lichtinstallaties, rijker. Geen kunstgras maar velden met gewoon gras die naar behoefte worden voorzien van water ofwel waar water uit wordt onttrokken. Een keuze waar de “Werkgroep Velden VV Irnsum” zich hard voor heeft gemaakt en waarmee de vereniging mee instemde.

Namens werkgroep en commissie velden VV Irnsum

22 april 2024