Gezellige dag voor de wandelvoetballers VV Irnsum

5 april 2019 10:00

Jirnsum. Op woensdag 27 februari was er geen training voor de wandelvoetballers van de
VV Irnsum

In plaats daarvan reed ruim de helft van het aantal leden, al dan niet met een elektrische, fiets naar het dorp Grou, om in de sportschool aldaar hun spieren nog wat op te rekken.

En opgerekt werd er zeker, vooral het werken op de kleine matjes leidde voor een aantal leden

tot spierpijn voor de rest van week.

Na de koffie en de boterhammen fietsten de mannen weer richting het vertrouwde Jirnsum om

zich tegen vier uur, vergezeld van echtgenote of vriendin, te verzamelen in De Twee Gemeenten.

Na de koffie, thee of iets sterkers werd allereerst de uitslag van de voetbalpool bekend gemaakt.

Helaas bleef de opbrengst in de pot, er was niemand die er meer dan 7 goed had.

Het buffet smaakte na al die opwinding erg goed. Er was ruim voldoende voor iedereen en het

bleef gedurende het buffet erg rustig, de monden waren vol.

In tegenstelling tot het kabaal tijdens het aloude spel “petje op, petje af” dat door Sietse zodanig werd gepresenteerd dat de slappe lach en pijn in de buik van het lachen bij een ieder de overhand had. Het leverde eigenlijk geen winnaar op, maar niemand had daar problemen mee.

Het spel: woorden maken met een aantal gegeven letters, werd in meerdere groepen gespeeld en dat leverde, behalve diep nadenken, ook vrij hoge scores per groep op. De muziek was aangepast in de jaren 60 en 70 en werd later op de avond ook luider. Tegen 21.00 uur was het officiële gedeelte van de avond teneinde en kon er in het café tot in de late uurtjes nog nagepraat over deze gezellige dag.

De platenhoezen van de 60 en 70 jaren werden weer opgeruimd en heel even waren de wandelvoetballers terug geweest in de muziek van hun jeugd.

Al met al: een gezellige dag met dank aan de organisatoren.

Tot....het eerste lustrum in november?