VV Irnsum kiest voor zaterdagvoetbal

20 mei 2019 21:45

In een buitengewone ledenvergadering heeft de VV Irnsum op maandagavond 20 mei 2019 besloten met ingang van het seizoen 2019-2020, de zaterdag als speeldag te kiezen voor haar eerste en tweede elftal. Het derde elftal blijft actief op de zondag.

De VV Irnsum kent sinds 1931 een rijke geschiedenis in het zondagvoetbal en daarom is voorafgaand aan dit besluit uitgebreid onderzoek onder de leden gedaan. In 2017 is een eerste brede verkenning uitgevoerd naar de wensen van de leden rondom de speeldag van de seniorenelftallen. Dit gaf aanleiding voor het bestuur om in de afgelopen winterperiode een vervolgonderzoek te starten. Een onafhankelijke werkgroep heeft dit vervolgonderzoek uitgevoerd en de behoeften van de seniorenleden en de oudste jeugdleden in kaart gebracht. De uitkomsten en het advies zijn door de werkgroep gepresenteerd en door het bestuur overgenomen. Vervolgens heeft het bestuur besluit medegedeeld aan de aanwezigen. Met dit besluit komt het bestuur zoveel mogelijk tegemoet aan de wensen van haar seniorenleden en oudere jeugdleden.

De VV Irnsum kent als regioclub in Mid-Fryslân en de Lege Geaen sinds 1931 een rijke geschiedenis in het zondagvoetbal. De historie en herinneringen zullen altijd blijven. De keuze voor het zaterdagvoetbal, met de mogelijkheid om ook recreatief op zondag te voetballen, ziet de club met vertrouwen tegemoet.

Naar aanleiding van dit besluit kunnen nieuwe leden zich nog tot uiterlijk 10 juni a.s. aanmelden voor het volgend seizoen. Dit kan via de website van vv Irnsum: https://www.vvirnsum.nl/374/aanmeldformulier/