Cookie beleid vv Irnsum

De website van vv Irnsum is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Nieuwsbrief februari 2020

Nieuwsbrief februari 2020

15 februari 2020 11:30


De nieuwsbrief van februari staat online!

*|MC:SUBJECT|*

Op donderdag 23 januari vond bij GAVC onder leiding van GAVC trainer Oscar Hof de eerste training plaats van ons nieuwe combinatie team ST Irnsum/GAVC MO17 (Meisjes onder 17 jaar). Dit team is samengesteld uit speelsters van VV Irnsum en GAVC. Aanleiding hiervoor was dat zowel GAVC als Jirnsum niet genoeg speelsters hadden om na de winterstop door te gaan. Onder het genot van koffie en thee, vond de kennismaking plaats tussen de speelsters en ouders, waarna de training begon. Er zal zowel in Irnsum als in Grou getraind worden. Ook de begeleiding wordt een combinatie van beide clubs. De wedstrijden worden gespeeld in het oranje/zwart tenue van VV Irnsum. 

Op zaterdag 11 januari vond het jaarlijkse zaaltoernooi plaats. Dit toernooi werd gespeeld in de zaal van Sportstad Heerenveen. Alle teams van de verschillende leeftijdscategorieën werden dan door elkaar gehusseld en vormden samen een team. Het toernooi was ook dit jaar weer strak georganiseerd. De opkomst van leden was geweldig. 

VV Irnsum kan niet bestaan zonder de inzet van vrijwilligers. Deze vrijwilligers zorgen ervoor dat er wekelijks getraind en op zaterdag gevoetbald kan worden. Nu is het zo dat wij hier en daar nog vrijwilligersfuncties hebben die nog niet zijn ingevuld. Je hoeft niet per se lid te zijn, een ouder van een voetballer te zijn of verstand te hebben van voetballen. Het kan zijn dat je affiniteit hebt met het soort vrijwilligerswerk en graag iets voor het dorp wil betekenen. We zoeken nog enthousiaste vrijwilligers voor deze functies:  

  • Coördinator Kantinebezetting
  • Leider 1e elftal
  • Leider 2e elftal
  • Coördinator Scheidsrechters
  • Coördinator Velddienst/ Bestuursbezetting
  • Coördinator Klusteam
  • Aanvoerder & Coördinator ICT (website/voetbalassist & audio/ict kantine)
  • Aanvoerder Operationele zaken
  • Aanvoerder Accommodatie & Materiaal
  • Bestuurslid sponsorzaken/Accommodatie & Materiaal/Operationele zaken
  • Secretaris
  • Voorzitter

Mocht je eerst in gesprek willen dan kun je contact opnemen met bestuurslid Vrijwilligerszaken Bert Boersma. 

Eind volgend jaar bestaat de voetbalvereniging 90 jaar. Dit willen we graag vieren met een jubileum. Hiervoor is inmiddels een werkgroep opgericht en zijn de eerste ideeën besproken.  

Er wordt nog gezocht naar een 3e lid van de werkgroep. Mocht je belangstelling hebben, stuur dan even een mail naar [email protected] 

De 15e Jeugd Sponsor Actie komt er weer aan! En VV Irnsum mag meedoen bij de Poiesz in Grou!!  Van 10 februari tot en met 5 april 2020 kunnen we weer massaal sparen voor een mooi bedrag in de kas. Bij de Poiesz in Grou staat een buis waar je de gekregen muntjes in kunt gooien. Doen jullie ook mee?  

 

Afsluitende dag staat dit jaar gepland op 23 mei. De wedstrijden die in de ochtend thuis gespeeld worden, gaan gewoon door en de uitwedstrijden die voor de middag staan gepland worden verplaatst. 

 

We willen de afsluitende dag dit jaar combineren met de vrijwilligersavond. Overdag een leuke activiteit voor de jeugd met aansluitend een hapje en een drankje voor iedereen die VV Irnsum een warm hart toedraagt.  

 

Regelmatig vindt er een wedstrijd op één van de Waddeneilanden plaats. De boottickets voor de spelers kunnen door de penningmeester worden besteld, zodat de kosten hiervan niet door de leider/ouders hoeven te worden voorgeschoten. De voetbalvereniging vergoedt ook de kosten voor de tickets van maximaal twee begeleiders per team. Bij teams met zeer jonge spelers kan hiervan zo nodig worden afgeweken. De leider kan een mail sturen naar de penningmeester ([email protected]) met daarbij het aantal spelers en begeleiders, de datum van de wedstrijd en de tijden van de heen- en terugreis. Het vervoer op het eiland, vanaf de boot naar het voetbalveld, dient ter plaatse te worden geregeld.  

Uiteraard kunnen de kosten daarvan evenals de kosten van de parkeertickets voor de auto's in de haven bij de penningmeester worden gedeclareerd (voorzien van een bon/factuur). 

Tijdens de winterstopperiode zijn er bij verschillende jeugdteams enkele veranderingen doorgevoerd, wat betreft trainers en leiders.  

 

MO17: Oscar Hof neemt deze trainingen nu waar, ondersteund door leider Adhemar Meijer. Langs deze weg willen wij beide heren welkom heten en veel plezier en succes wensen met de begeleiding van deze jonge dames. Sije Bennie en Minze hartelijk dank voor jullie inzet in het eerste halfjaar.  

 

JO17: Minze Klompmaker heeft een nieuwe groep gevonden en gaat training geven aan de JO17. 
 

JO11: Heino Schriemer heeft aangegeven wegens werk en opleiding te moeten stoppen als trainer. In Redmer Veldhuis is er een enthousiaste jonge trainer gevonden, die met zijn skills nu deze jongens van JO11 training gaat geven. 

Het komt helaas voor dat er soms onenigheden zijn tijdens wedstrijden en dat hierover klachten zijn richting tegenstander of scheidsrechter.  

 

We willen hierbij de ouders verzoeken om klachten altijd eerst via de leider aan het bestuur of rechtstreeks aan het bestuur te melden. Het bestuur neemt dan contact op met de tegenpartij en/of KNVB. Een klacht willen we het liefst altijd schriftelijk per mail ontvangen via de mail [email protected] 

Voetbaltoernooi als afsluiting van een seizoen.
 

Zoals iedereen wel zal weten, hebben we aan het einde van ieder seizoen ons eigen AKD-toernooi voor sommige jeugdteams en ook nog het bekende Afsluitingstoernooi voor alle leden van onze vereniging. Het AKD-toernooi is op Hemelvaartsdag 21 mei en op zaterdag 23 mei is de afsluitende dag. 

Voor wie dit nog niet genoeg is, is er voor de 35+ spelers onder ons een toernooi op zaterdag 13 juni. Deze zaterdag is door de KNVB uitgeroepen tot NATIONALE VOETBALDAG.       

Daarnaast zijn er diverse uitnodigingen binnengekomen voor verschillende leeftijdscategorieën. Informatie over de toernooien wordt per e-mail doorgegeven aan de leiders/trainers.  Jeugdteams kunnen in overleg met leiders, trainers en ouders deelnemen aan deze toernooien.  

Geef de toernooideelname door aan Willem Spindelaar, dan handelt hij de inschrijving verder af. Inlichtingen omtrent inschrijving van leeftijden en teams zijn ook via hem te verkrijgen. Wacht niet te lang met aanmelden, sommige toernooien zijn zeer geliefd.  

Voortgang en ontwikkelingen rondom het TOP-plan (Jeugdopleiding plan) 

De samenstelling en uitwerken van het Technisch Opleidings Plan vordert inmiddels gestaag en nadert de eindfase. In november is het concept-plan besproken en zijn er aanvullingen gedaan. Ook de speelwijze bij  6 : 6 , 8 : 8 en 11 : 11 zijn inmiddels uitgewerkt en deze zullen in de komende maand(en) worden gepresenteerd. Er is uitleg en overleg geweest omtrent de inhoud van trainingen, waarbij een model-uitwerking/voorbereiding voor jeugdtrainers zal worden uitgedeeld. Deze evaluatie zal ook in de komende maanden gaan plaatsvinden. Het TOP-plan wordt binnenkort aan het bestuur voorgelegd ter goedkeuring. Er zal een digitale versie komen, misschien ook gedrukte exemplaren. Het is de bedoeling dat dit plan als leidraad zal worden gehanteerd. Het beheer en navolging is een controletaak voor de Coördinatoren. De eindverantwoording berust uiteraard bij het bestuur. Binnenkort meer nieuws omtrent het jeugdplan. 

Verdere activiteiten

Inmiddels zijn we binnen de vereniging bezig met het opzetten en organiseren van een middag/avond met een Voetbalclinic/Sponsorloop.

De Voetbalclinic: deze is voor de eigen jeugd, maar ook voor werving van nieuwe jeugdleden.

De Sponsorloop: deze is voor alle leden, dus jeugd en senioren. Zo kan iedereen zijn/haar steentje bijdragen en hopen we een mooi bedrag binnen te halen met zijn allen. Er zullen meerdere jeugdtrainers worden benaderd  om mee te helpen bij de organisatie van deze activiteiten.

De datum wordt z.s.m. bekendgemaakt en er zullen posters worden gemaakt en intekenlijstjes voor de sponsorloop.

We rekenen op ieders medewerking en we hopen er een onvergetelijke dag van te maken.

Op zaterdagmiddag 13 juni 2020 wordt voor de eerste keer een 35+ toernooi door de V.V. Irnsum georganiseerd. Prestatie is leuk maar de gezelligheid staat deze dag centraal. Het toernooi start 15.30 uur en er is voor 16 teams de mogelijkheid om mee te doen. Wie schrijft er historie? Wie wordt de eerste winnaar van dit jaarlijks terugkerende toernooi in Jirnsum?

De wedstrijden zijn 7*7 op een half veld en duren 20 minuten. Er wordt gespeeld in poules die gevolgd worden door finalewedstrijden. Voor alle deelnemende teams is er een leuke attentie, maar de winnaar gaat uiteraard met DE schaal naar huis.

Ook de niet-voetballers, aanhang, kinderen zijn deze dag van harte welkom. Er is live muziek, vertier voor de jeugd, verkoop van warme hap, en uiteraard EK-voetbal op schermen
Facebook
Instagram
Website
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!