Irnsum wint in slechte pot van Wardy

Wardy 1

Julius Huistra (intikker)

29 oktober 2022 14:30

R. Vogelzang

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na vorige week een weekend geen competitievoetbal gespeeld te hebben, werd deze zaterdag de competitie weer hervat met een thuiswedstrijd tegen Wardy. Voor de huidige hoofdtrainer Dirk Jelke de Boer een bijzondere wedstrijd, aangezien hij uit Ferwert komt.

Irnsum begon uitstekend aan de wedstrijd. Via de rechterkant van het veld kwam Frank Vermeulen door, zag zijn schot gekeerd worden en vervolgens Julius Huistra de rebound verzilveren, 1-0. Ondanks deze vroege voorsprong speelde Irnsum erg onrustig en was Wardy bij vlagen feller in de duels. De uitploeg maakte dan ook al gauw de gelijkmaker. Een prima voorzet vanaf rechts werd knap binnenkopt, 1-1. Even later werd Wardy nog een keer gevaarlijk. Een ingekopte corner werd van de doellijn gekopt door Joshue de Vries.

De thuisploeg kreeg hierna wel veel kansen maar had net als tegen Oostergo moeite om het net de vinden. Grote kansen waren er voor Johannes van der Veen, Jarno Wijtsma en Fokke Bergsma, echter wist het gehele middenveld niet te scoren. Ook kreeg Irnsum nog een strafschop, maar zag de warrig fluitende scheidsrechter reden om het doelpunt af te keuren wegens te vroeg inlopen van Irnsumse medespelers. Toch ging Irnsum weer op voorsprong komen. Een ingooi van Joshua de Vries kwam voor de voeten van Frank Vermeulen en deze wist de bal hard tegen de touwen te werken, 2-1.

Na rust was het spel niet veel beter, alleen nu wist Wardy niet meer gevaarlijk te worden. Irnsumse kansen waren er nog genoeg maar het was Frank Vermeulen die vroeg in de tweede helft nog het enige doelpunt in de tweede helft wist te maken, 3-1.

Zo speelde Irnsum gewoon een matige wedstrijd. Een positief punt is dat deze ploeg altijd kansen kan blijven creëren, zo ook vandaag. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Holwerd op het programma.
Tot zaterdag!